Hej! 
 
Igår kom vi tillbaka efter tre dagar ute på savannen! Här kommer ett utdrag ur Amandas dagbok om våra dagar. 
 
I Tisdags åkte vi bil i sex timmar till Masai Mara Base Camp .Base Camp är ett eco-ställe där de återvinner allt. Det var väldigt fint och mysigt samt fräsht. Vi bodde mitt bland djuren, det sprang runt apor bland oss och på kvällarna var vi tvungna att gå med men masai på grund av mörkret och alla djur. Jag såg eldflugor utanför tältet! Under Tisdagen på savannen såg vi gepard, Pumba, elefant, buffel och tophill.    

 På onsdagen åkte vi på morgonsafari och så såg vi lejon, elefant och de andra djuren samt massa coola fåglar. Vi besökte också en masaiby där de välkomnade oss med en dans och konstiga ljud. På kvällssafarin såg vi flodhästar, lejon, elefanter, buffel och alla andra vi sett tidigare. Kvällens safari var magisk och en drömupplevelse. Kvällen avslutades runt elden där masaierna dansade och sjöng. De berättade också om deras tro och livsstil. En sak jag reagerade på var att det omskär kvinnor för att männen anser att  kvinnorna blir ”sexigare” då och för att de inte ska njuta av sex. Jag reagerade också på att en man i en by får ha hur många fruar han vill. Jag tycker att detta är respektlöst och fel men samtidigt är det deras kultur och religion.

//Matilda

2 kommentarer

Rickard

14 Feb 2014 12:38

Vilka fantastiska bilder, inte utan att man blir lite avundsjuk...

Svar: Tack!! Du skulle varit med på safarit! :)
Project Kenya

Malin Leander

14 Feb 2014 20:07

Åh vilka vackra bilder! Vilken upplevelse att få se alla dessa djur.

Amanda, jag håller med dig, det är respektlöst och fel och vi kommer aldrig att förstå att vissa människor tänker på detta sätt. Hoppas ni haft en bra kväll.

Kram till er alla på Alla Hjärtans Dag!

Kommentera

Publiceras ej