Det här mycket som händer här i Kenya och jag undrar ibland om jag någonsin kommer att vilja åka hem. Med fullspäckat schema blir det många nya intryck och det är därför lite svårt att veta i vilken ände man ska börja att berätta, därför tänkte jag att jag helt enkelt köra en liten likheter och skillnader - Kenya vs Sverige, så får ni en liten bild av hur ”vardagslivet” är här.

Likheter:

Vädret här är som en svensk sommar - helt plötsligt kan det börja regna

Shoppinggalleriorna - känns som att gå in på Mirum där hemma

Det blir mörkt tidigt på kvällarna

Det finns kinderchoklad o pringels

Coca colan och Fantan

Humorn

 

Skillnader:

Trafiken är helt sjuk men fungerar på något sätt ändå, tror att jag ska dö minst två gånger om dagen men på något sätt så lyckas vår chaufför John att rädda oss i denna hetsiga vänstertrafik

Människorna är otroligt öppna och vinkar HELA tiden

Man blir totalt utstirrad för att man är vit

Humorn

Den ofantliga materiella fattigdomen 

Människor som ger även fast de inte har mycket själva

Tider, t.o.m. vi svenskar har börjat göra som kenyanerna; ska vi åka kl 9:00 från guesthouset är vi härifrån tidigast 9:30

 

 Det var lite iakttagelser från livet här, nu far vi på safari i två nätter och denna gången vet vi med säkerhet att vi kommer att vara utan både internet och mobilteckning. På återseende! ;) 

 

//Jenny

 

1 kommentarer

Marianne

10 Feb 2014 20:24

Det är ju en stor skillnad också att vara utan sociala medier i flera dagar. Ha det nu så bra och ta in så mycket ni kan. / Marianne

Kommentera

Publiceras ej