Hej! 
 
Förlåt för dålig uppdatering! Jag har tyvärr inga bilder från lördagen eller söndagen eftersom att jag har stått på scenen men här kommer i alla fall lite text om helgen! 
 
Lördag - Mathare. 
 
Idag åkte vi tillbaka till Mathare igen. Jag hade en klump i magen under hela bussresan, jag ville verkligen inte tillbaka. Känslan blev ännu starkare när vi klev av bussen men den ändrades totalt när vi började dansa. Det var fullt med folk runt hela dansmattan, alla ville verkligen se. Jag tog ögonkontakt med publiken så fort jag fick chansen och deras koncentration var helt otrolig. Det syntes verkligen att dem uppskattade vår föreställning. Inga skratt, inget prata. Bara ren koncentration på oss. Det var en otrolig känsla att verkligen lyckas fånga en publik. Jag vill aldrig glömma bort hur det kändes att uppträda mitt i slumområdet Mathare. 
 
Söndag - Juja. 
 
Idag åkte vi tillbaka till Juja där några av våra samarbetspartners bor. Vi fick börja med att försöka hitta en plats att visa föreställningen på. När det väl var klart så började det ösregna. Vi fick trycka ihop oss under de tak som fanns och vänta tills det slutade. Till slut fick vi upp dansmattan och föreställningen kunde börja. Jag fick samma känsla som i Mathare. Det var fullt med folk och alla ville verkligen se. Det var verkligen två otroligt givande och roliga föreställningar! 
 
//Matilda

Kommentera

Publiceras ej